Logo oznaka – Suštinski simbol kompanije ili organizacije za koji se koriste jedinstveni oblici i grafike sa ciljem da se prenese srž kompanije.
Razlika između logotipa i logo oznake je što je logotip tipografski (slovni) i usredsređen je na ime kompanije ili inicijale, dok je logo oznaka (logomark) usredsređena na simboličke slike ili ikone. Opšti pojam logo odnosi se na sve – i na logotipe i na logo oznake.
Značaj i značenje logotipa
Ništa drugo ne može da simbolizuje Vašu firmu kao što to čini logo. Logo čini da se izdvojite od ostalih. Karakterističan simbol, jedan je od važnijih elementata bilo kojeg posla. Ništa ne može tako lako i efektno uspostaviti vizuelnu komunikaciju sa javnošću i uticati na formiranje identiteta Vašeg biznisa. Da li ste se ikad zapitali kakav je efekat logotipa na posmatrača? Kakve Vam slike prolaze kroz glavu kada neko spomene robne marke poput McDonaldsa ili Coca-Cole? Veliki broj ljudi će pomisliti na zlatno-žuto slovo M sa izraženim lukovima kao simbol McDonaldsa ili na specifičan pisani font kojim je ispisana reč Coca-Cola. Dakle, logotip je svakako značajan, ali ono što je interesantno, na način obrnut od ovog. Naime, kada Vam pomenu neku firmu, proizvod ili uslugu, njihov logo možda i nije prva stvar na koju ćete pomisliti. Ali ako Vam prvo pokažu logo, u 9 od 10 slučajeva moći ćete da identifikujete firmu, proizvod ili uslugu koju on označava. Podrazumeva se, naravno, da ste prethodno imali kontakt sa istim. Značaj logotipa leži u tome što ga potrošači ili klijenti lako pamte i povezuju sa firmom, proizvodom ili uslugom. Naravno, ukoliko je on jedostavan i efektan, kakav bi i trebalo da bude. Istraživanja pokazuju da većina ljudi bolje pamti slike nego reči, i to je tajna uspeha dobrog logotipa.