Neizvesno je da li bi danas neke od opštepoznatih kompanija bile toliko uspešne da nije bilo brižljivog dizajna i kontrole njihovog vizuelnog identiteta. Njihova reputacija – način na koji ih posmatraju kupci i zaposleni – u velikoj meri je rezultat utiska koji proizvodi vizuelna manifestacija njihovog poslovanja. Poznate svetske kompanije, države, pokrajine, sportski klubovi, udruženja, univerziteti, pa čak i neke porodice imaju svoj znak prepoznavanja – grb ili amblem. Kolektivni identitet je pojava koja odražava osnovnu ljudsku potrebu. Od rimskih grnčarskih oznaka do žigosanja stoke na američkom zapadu, od srednjovekovnog esnafa do moderne korporacije, od porodičnog grba do nacionalne zastave, civilizacije obiluju grafičkom simbolikom.

Amblemi i grbovi se izrađuju na čvrstim podlogama i materijalma kao što su čoja, keper ili šoteks pa se kasnije našivaju na odevne predmete: majice, polo majice, dresove, trenerke, jakne, dukseve, radna odela, košulje, kecelje i druge artikle. Amblemi mogu biti vezeni, tkani (žakard tkanje) ili štampani. Mogu biti opšiveni, sa čičak trakom ili samo laserski sečeni, sve zavisi za koju namenu kasnije služe.